اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید از اول تابستان

اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید از اول تابستان

اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید از اول تابستان

ایلنا: کارگاه آموزشی ضابطان دادگستری ویژه پلیس آگاهی با حضور سردار قجری، جانشین معاونت تربیت وآموزش ناجا، سرهنگ منفرد، جانشین پلیس آگاهی ناجا، رییسی، رییس مرکز آموزش قضات قوه قضاییه، روسای پلیس آگاهی سراسر کشور و همچنین مدیران و کار‌شناسان حوزه ستادی پلیس آگاهی برگزار شد.

 

به گزارش ایلنا، سردار قجری اظهار داشت: در مسیر مبارزه با جرایم علاوه بر قوانین مدون که ساری و جاریست نیاز به بازوان قدرتمندی است که این قوانین توسط کسانی که در قانون با عنوان ضابطان دادگستری از آنان نام می‌برند، اجرایی شود.

جانشین معاونت تربیت وآموزش ناجا با بیان اینکه با توجه به تغییر مواد آیین دادرسی کیفری، ضابطان باید به وظایف و تکالیف خود آشنایی بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: قانون آیین دادرسی کیفری جدید که در سال گذشته به تصویب رسید نیازمند آشنایی دقیق‌تر ضابطان به تکالیفشان است. در ماده 30این قانون عنوان شده، آموزش آیین دادرسی کیفری (جدید) بر عهده قوه قضاییه می‌باشد که آیین نامه آموزش این قانون نیز تدوین شده است.

بنابر اعلام اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، قانون آیین دادرسی کیفری جدید از تاریخ 94/4/1در کشور اجرایی خواهد شد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی کار‌شناسان قوه قضاییه به تشریح قوانین آیین دادرسی کیفری جدید پرداختند و به سوالات روسای پلیس آگاهی سراسر کشور پاسخگو بودند.

برگرفته از سایت خبری ایلنا