آیت‌الله موسوی‌بجنوردی شرح جامعی بر قانون مدنی ایران می‌نویسد

آیت‌الله موسوی‌بجنوردی شرح جامعی بر قانون مدنی ایران می‌نویسد

آیت‌الله موسوی‌بجنوردی شرح جامعی بر قانون مدنی ایران می‌نویسد

 

5 دی 1390 ساعت 11:30
آیت‌الله موسوی‌بجنوردی قانون مدنی ایران را در 15 جلد شرح می‌کند. به اعتقاد وی، قانون مدنی ایران از جمله قوانین کامل این حوزه در میان سایر کشورهاست و بنابراین، می‌توان با شرح جامع این قانون، الگوی قانون مدنی را برای کشورهای جهان اسلام ارایه کرد.-
استاد و نویسنده فقه و حقوق در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: مشغول فیش‌برداری برای نگارش این مجموعه‌ام؛ شرح‌های این اثر تمامی مواد قانون مدنی را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان این که «درباره بسیاری از این قوانین مدنی می‌توان بحث‌های عمیق و تخصصی فقهی و حقوقی مطرح کرد» افزود: متاسفانه ایراداتی در شروح فقهی فعلی وجود دارند و من در این مجموعه علاوه بر بررسی این اشکالات، ابعاد حقوقی و اصولی قانون مدنی را نیز مورد مداقه قرار می‌دهم.

موسوی‌بجنوردی به قابلیت‌های قانون مدنی ایران اشاره کرد و گفت: نظام حقوقی فرانسه یکی از کامل‌ترین نظام‌های حقوقی و الگوی بسیاری از کشورهاست. من به دلیل تحصیل و تحقیق چندین ساله در حوزه حقوق به نظام حقوقی این کشور تسلط دارم و بدون تعصب می‌گویم که قانون مدنی ایران به مراتب از قانون مدنی فرانسه جامع‌تر است.

این نویسنده و استاد فقه و حقوق ادامه داد: به همین دلیل، با شرح مبسوط و دقیق این قانون می‌توان الگویی از قانون مدنی را به جهان اسلام ارایه داد. بسیاری از کشورهای اسلامی قانون مدنی قابل ملاحظه‌ای ندارند و می‌توانند از این قانون به عنوان یک الگو استفاده کنند.

وی افزود: نوشتن این شرح پانزده جلدی به زمان زیادی نیاز دارد و امیدوارم که توفیق به پایان رساندن آن را بیابم. 
به نقل از خبرگزاری کتاب ایران