بررسی شکایات و دعاوی ثبتی مربوط به املاک در یک کتاب

بررسی شکایات و دعاوی ثبتی مربوط به املاک در یک کتاب

 

بررسی شکایات و دعاوی ثبتی مربوط به املاک در یک کتاب

10 دی 1390 ساعت 15:44
جلد نخست مجموعه «حقوق ثبت کاربردی - دعاوی و اعتراضات ثبتی مربوط به املاک» از سوی انتشارات مجمع علمی و فرهنگی مجد منتشر شد. این اثر مباحث مرتبط با شکایات و دعاوی ثبتی را بررسی کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، این اثر در سه بخش تدوین شده است. مباحث کاربردی مرتبط با شکایات و دعاوی ثبتی، موضوع اصلی این اثر را تشکیل می‌دهد.

مصطفی اصغرزاده‌بناب، قاضی دادگاه تجدیدنظر استان کردستان و نویسنده کتاب، در این بخش‌ها پس از تبیین ماهیت و ریشه‌یابی مفهوم حقوق ثبت کاربردی، جایگاه اسناد مالکیت و دعاوی را با ذکر برخی از موارد عینی آن تبیین کرده است.

اهداف قانون ثبت اسناد و املاک و الزام آن، محدوده صلاحیت و حوزه عمل ماموران ثبت، عملیات مقدماتی ثبت و مراحل آن، بررسی اهم دعاوی و اعتراضات ثبتی مربوط به املاک و آیین رسیدگی به آن‌ها در ادارات ثبت و دادگاه‌ها، فروش املاک مشاع، شرح اعتراض به نظر کمیسیون تشخیص ماده دوازده قانون زمین شهری و همچنین اعتراض به تصمیمات هیات حل اختلاف موضوع بند دو ماده صد و سی ‌و‌ سه قانون برنامه چهارم توسعه از جمله موضوعات این کتاب‌اند.

جلد نخست کتاب «حقوق ثبت کاربردی - دعاوی و اعتراضات ثبتی مربوط به املاک» با شمارگان 1000 نسخه ،567 صفحه و قیمت 1200 هزار ریال توسط مجمع علمی و فرهنگی مجد چاپ و روانه بازار شده است. 

نقل از خبرگزاری کتاب ایران