انتشار «اصطلاحات حقوقی به زبان عربی» به ارزش یک واحد درسی

انتشار «اصطلاحات حقوقی به زبان عربی» به ارزش یک واحد درسی

انتشار «اصطلاحات حقوقی به زبان عربی» به ارزش یک واحد درسی

 

3 بهمن 1390 ساعت 10:38
«اصطلاحات حقوقی به زبان عربی» منتشر شد. این اثر با پرهیز از مباحث اختلافی و استدلالی کوشیده است کتابی را در حد یک واحد درسی برای دانشجویان حقوق در مقطع کارشناسی فراهم کند.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر بیش از همه، دانشجویان حقوق را در مقطع کارشناسی مخاطب قرار می‌دهد، زیرا این دانشجویان موظفند یک واحد درس اصطلاحات حقوقی به زبان عربی را بگذرانند.

اکبر نایب‌زاده، مدرس حقوق، این اثر را با مبنا قرار دادن مجموعه پنج جلدی اصطلاح‌نامه «محمدجعفر جعفری‌لنگرودی» نوشته است. به اعتقاد وی، این دوره پنج جلدی در عین جامع بودن، به صورت تخصصی نوشته شده است و قابل استفاده برای دانشجویان مقطع کارشناسی نیست.

وی با مخاطب قرار دادن این قشر از دانشجویان، از ورود به مسایل اختلافی و استدلالی پرهیز کرده و کوشیده است کتابی در حد یک واحد درسی فراهم بیاورد. 

31 صفحه از این اثر به فهرست اختصاص یافته و نویسنده برای سهولت کار مخاطبان، شماره صفحه هر یک از اصطلاحاتی را که به شرح و تعریف آن پرداخته، در فهرست ذکر کرده است.

چاپ نخست «اصطلاحات حقوقی به زبان عربی» با شمارگان 1000 نسخه، 288 صفحه و به بهای 70000 ریال از سوی انتشارات خرسندی روانه بازار نشر شد.
نقل از خبرگزاری کتاب ایران