بررسی حقوقی اهدای جنین

بررسی حقوقی اهدای جنین

بررسی حقوقی اهدای جنین

25 دی 1389 ساعت 17:00
کتاب «اهدای جنین و دیگر روش‌های باروری کمکی در حقوق ایران» منتشر شد. این کتاب، موضوع اهدای جنین را در دو بخش پزشکی و حقوقی بررسی می‌کند._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اهدای جنین در دو مورد انجام می شود؛ نخست در مواردی که مشکل ناباروری مربوط به مرد است و دوم، زوج‌هایی که در سایر روش‌های درمان ناباروری توفیق نیافتند، اما زن امکان نگهداری جنین اهدایی را دارد.

در روند اهدای جنین، زوجین پس از توفیق نیافتن در سایر روش‌ها برای تایید این موضوع، نامه‌ای به دادگاه خانواده و پزشکی قانونی ارایه می‌کنند. پزشکی قانونی و دادگاه نیز پس از بررسی این درخواست، در صورت موافقت مجوز این کار را صادر می‌کند. 

زوجین با ارایه مجوز می‌توانند به مرکز نگهداری جنین‌های اهدایی مراجعه یا خودشان اهداکننده جنین را معرفی کنند.

کتاب «اهدای جنین و دیگر روش‌های باروری کمکی در حقوق ایران» که توسط نجات فیض‌الهی گردآروی شده است، دو بخش پزشکی و حقوقی دارد.

آگاهی از موضوعات مطرح شده در بخش پزشکی این کتاب برای حقوقدانان و سایر محققانی که در حوزه اهدای جنین فعالیت علمی دارند، از اهمیت برخودار است و توجه به جنبه‌های حقوقی اهدا و دریافت جنین برای پزشکان و متخصصان فعال در این زمینه مفید به نظر می‌رسد.

چاپ نخست کتاب «اهدای جنین و دیگر روش‌های باروری کمکی در حقوق ایران» در شمارگان 1000 نسخه، 388 صفحه و بهای 60000 ریال از سوی انتشارات جاودانه منتشر شد.