بررسی مصوبه‌های لایحه حمایت از مالکیت فکری

بررسی مصوبه‌های لایحه حمایت از مالکیت فکری

بررسی مصوبه‌های لایحه حمایت از مالکیت فکری

2 بهمن 1389 ساعت 13:45
ششمین نشست شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر با موضوع بررسی ماده‌ها و مصوبه‌های لایحه جامع حمایت از مالکیت فکری روز دوشنبه (چهارم بهمن ماه) برگزار می‌شود.
رییس شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در این نشست دکتر حسن شبیری و دکتر سید حسن میرحسینی (نویسندگان لایحه قانون مالکیت فکری) همراه با جمعی از کارشناسان دیگر حضور خواهند داشت.

سیدعباس حسینی‌نیک افزود: نمایندگان تشکل‌های مختلف نشر با حضور در این نشست در تعامل با نویسندگان لایحه، مواد و تبصره‌های قانونی آن را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به تجمیع نظرات و دیدگاه‌ تشکل‌های مختلف نشر در پنج نشست پیشین، توضیح داد: برگزاری نشست‌های منظم و علاقه‌مندی ناشران به حضور در این شورا، تاکنون موجب تجمیع نظرات در حوزه‌های مختلف این لایحه شده است.

حسینی‌نیک تصریح کرد: در این نشست جمعی از نمایندگان تشکل‌های نشر از جمله اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، انجمن ناشران کتاب دانشگاهی، انجمن ناشران کتاب آموزشی، انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان، انجمن ناشران بین‌الملل ایرانیان حضور خواهند داشت.

شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر، نهادی فراگیر به شمار می‌آید که به صورت مستقل بر اساس برآیند تمام تشکل‌ها و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف نشر و با هدف حمایت از حقوق مولفان و ناشران شکل گرفته است