بررسی «حق دادرسی منصفانه کودکان در تعارض با قانون»

بررسی «حق دادرسی منصفانه کودکان در تعارض با قانون»

بررسی «حق دادرسی منصفانه کودکان در تعارض با قانون»

15 اسفند 1389 ساعت 10:45
«حق دادرسی منصفانه کودکان در تعارض با قانون» در کتابی با همین عنوان بررسی و شرح شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر در سه بخش تنظیم شده است. بخش نخست؛ تعاریف، اصول و اهداف دادرسی منصفانه کودکان معارض با قانون را در سه فصل شرح می‌دهد.
 
نویسنده در این بخش ابتدا کودکان را به عنوان موضوع دادرسی ویژه، مورد ملاحظه قرار می‌دهد و سپس پیدایش این نوع دادرسی که به دادرسی منصفانه ویژه کودکان مربوط است را به همراه تحولات آن برای مخاطب تشریح می‌کند.

نویسنده مهم‌ترین اصول و حقوق بنیادین کودک در دادرسی منصفانه مرتبط با آنها در مرحله قبل از محاکمه را در دو فصل با موضوعات تضمین‌های ناظر به تشکیلات و مقامات انتظامی و همچنین تحقیق و تعقیب و اصول ناظر به آیین دادرسی منصفانه بررسی کرده است.

در دادرسی منصفانه کودکان معارض با قانون، تضمین‌هایی نیز در مرحله حین و پس از محاکمه وجود دارند که در فصل‌هایی از این کتاب با عنوان «تضمین‌های ناظر به تشکیلات و مقام قضایی»، «اصول ناظر به دادرسی منصفانه در حین محاکمه» و «اصول ناظر به دادرسی منصفانه در مرحله صدور حکم و پس از محاکمه» بررسی شده‌اند.

چاپ نخست کتاب «حق دادرسی منصفانه کودکان در تعارض با قانون» به کوشش فاطمه ابراهیمی ورکیانی در شمارگان 1000 نسخه، 240 صفحه و بهای 35000 ریال منتشر شد.