احکام و حقوق اقلیت‌های دینی

احکام و حقوق اقلیت‌های دینی

 احکام و حقوق اقلیت‌های دینی

14 اسفند 1389 ساعت 11:00
دکتر مصطفی رجایی خراسانی از تالیف کتاب «احکام و حقوق اقلیت‌ها» خبر داد و گفت: این اثر به تساوی حقوق اقلیت‌های مذهبی در کشورهای اسلامی تاکید دارد و حقوق آنها را به تفصیل بیان کرده است.
مولف کتاب «احکام و حقوق اقلیت‌ها» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار داشت: این کتاب با هدف ارایه تصویر واقعی اسلام در کشورهای غربی تالیف شده است، کشورهایی که مدعی پایمال شدن حقوق اقلیت‌ها در کشورهای اسلامی‌اند. این نوشتار سعی دارد تا به آنها نشان دهد که کشورهای اسلامی نه تنها از حقوق اقلیت‌ها حمایت می‌‌کنند، بلکه برای آنها در کشورهای غیراسلامی نیز حقوق کامل عبادی، سیاسی، اقتصادی، قضایی و اجتماعی نیز قائل است.

دکتر رجایی خراسانی تصریح کرد: در ابتدای این اثر، مخاطب با ویژگی‌های یک فرد مسلمان و غیرمسلمان آشنا و سپس با اعتقادات و حقوق افرادی که دارای کتاب آسمانی‌اند مانند زرتشتیان، یهودیان و مسیحیان و اعتقادات و حقوق افرادی که کتاب آسمانی ندارند آشنا می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان این کتاب که حقوق اقلیت‌های دینی را بر اساس منابع اسلامی مانند قرآن، حدیث و آرای فقها بیان کرده است، علاوه بر عامه مردم و علاقه‌مندان به آگاهی از حقوق اقلیت‌ها در کشورهای اسلامی، دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فقه و حقوق و متخصصان این حوزه تشکیل می‌دهند.

کتاب‌های «پیام آور رحمت» و «مقررات مربوط به ازدواج و طلاق» از دیگر آثار تالیفی منتشر شده توسط دکتر مصطفی رجایی خراسانی به شمار می‌آیند.

چاپ نخست کتاب «احکام و حقوق اقلیت‌ها» اثر دکتر مصطفی رجایی خراسانی در شمارگان 3000 نسخه و 376 صفحه به زودی از سوی انتشارات «رستاخیز اندیشه» خراسان رضوی منتشر و راهی بازار نشر خواهد شد. قیمت این کتاب هنوز مشخص نیست.