«بایسته‌های حقوق جزای اختصاصی» با استفاده از 200 منبع

«بایسته‌های حقوق جزای اختصاصی» با استفاده از 200 منبع

 «بایسته‌های حقوق جزای اختصاصی» با استفاده از 200 منبع

26 خرداد 1390 ساعت 10:00
محقق و ویراستار کتاب «بایسته‌های حقوق جزای اختصاصی» گفت: در این اثر با استفاده از حدود دویست منبع، متنی تحلیلی از حقوق جزای اختصاصی ارایه شده است./
ابوالفضل احمدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر را حاصل پانزده سال تدریس دکتر جعفر کوشا، عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: او از حدود دویست منبع در این اثر استفاده کرده است.

وی بسیاری از کتاب‌های حقوقی در بازار نشر کشورمان را تدوین ناشیانه از سایر آثار و به دور از هرگونه چارچوب نظری برشمرد و گفت: شاید این ضعف از دست به کار نشدن استادان زبده در نوشتن کتاب‌های تحلیلی و استوار ناشی می‌شود.

نویسنده و مدرس حقوق، این اثر را شامل دیدگاه انتقادی و منطبق بر قواعد ساختاری زبانی و هم‌سو با منطق گفتاری و اصولی دانست و گفت: این کتاب بر ‌مستندیابی نظرات و دیدگاه‌های قانون‌گذار کیفری ایران تاکید دارد و در هر مبحث، موضوع مورد بحث را به لحاظ لغوی و اصطلاحی نیز تحلیل و ارزیابی کرده است.

احمدزاده یادآور شد: همچنین از مقالات معتبر علمی ـ پژوهشی و احکام و آرای صادره از دیوان عالی کشور نیز در تشریح موضوع کتاب استفاده شده است.

وی افزود: بایسته‌های حقوق جزای اختصاصی در چهار بخش بررسی شده است.

چاپ نخست کتاب «بایسته‌های حقوق جزای اختصاصی» در شمارگان 1000 نسخه و 300 صفحه از سوی انتشارات مجد منتشر شد.