مجموعه مقالات بزه‌دیده‌شناسی کتاب می‌شوند

مجموعه مقالات بزه‌دیده‌شناسی کتاب می‌شوند

مجموعه مقالات بزه‌دیده‌شناسی کتاب می‌شوند

24 خرداد 1390 ساعت 15:20
نویسنده حوزه حقوق از تالیف جلد نخست کتاب بزه‌دیده‌شناسی با عنوان «تحولات بزه‌دیده‌شناسی و علوم جنایی» خبر داد و گفت: این اثر با هدف دسترسی آسان و سریع دانشجویان، استادان و پژوهشگران به منابعی که در قالب مقاله در حوزه بزه‌دیده‌‌شناسی ارایه شده‌اند، به رشته تحریر درآمده است._
دکتر مهرداد رایجیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این باره اظهار داشت: این کتاب دربر دارنده مجموعه پژوهش‌ها و تحقیقاتی است که در طول 10 سال گذشته در حوزه بزه‌دیده‌شناسی در ایران انجام داده‌ام.

وی ادامه داد: با توجه به این که در دانشگاه‌‌های حقوق، ماده درسی مستقلی با عنوان بزه‌دیده‌شناسی وجود ندارد، در صورت تصویب پیشنهادم از سوی دانشگاه تربیت مدرس به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با این عنوان که یک ماده درسی به صورت اختیاری در دانشگاه‌ها در حوزه بزه‌دیده‌شناسی راه‌اندازی شود، از این اثر به عنوان یک منبع درسی نیز استفاده خواهد شد.

دکتر رایجیان تصریح کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته حقوق نیز می‌توانند از موضوعات مطرح شده در این نوشتار در درس جرم‌شناسی بهره‌مند شوند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تریت مدرس در گفت: از مجموعه مقالات ارایه شده در این اثر در طول 10 سال گذشته در بسیاری از پایان‌نامه‌ها و مقالات، به عنوان مرجع استفاده شده است.

چاپ نخست، نخستین جلد کتاب بزه‌دیده‌شناسی با عنوان «تحولات بزه‌دیده‌شناسی و علوم جنایی» با بهای 80 هزار ریال به تازگی از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های حقوقی شهر دانش راهی بازار نشر شده است.