«بزه‌دیده‌شناسی حمایتی» تجدید چاپ می‌شود

«بزه‌دیده‌شناسی حمایتی» تجدید چاپ می‌شود

«بزه‌دیده‌شناسی حمایتی» تجدید چاپ می‌شود

24 خرداد 1390 ساعت 12:20
چاپ دوم کتاب «بزه‌دیده‌شناسی حمایتی» به زودی از سوی انتشارات دادگستر راهی بازار نشر خواهد شد. در این اثر، مهم‌ترین حقوق شایسته در فرآیند جنایی که باید برای بزه‌دیده به رسمیت شناخته شوند، ارایه شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مولف در کتاب «بزه‌دیده‌شناسی حمایتی» در چهار گفتار به موضوع بزه‌دیده‌شناسی حمایتی پرداخته است.

 گفتار نخست به بررسی واژه‌شناسی و گونه‌شناسی درباره بزه‌دیدگی اختصاص دارد و مخاطب در گفتار دوم با حقوق بزه‌دیده و در گفتار سوم با بنیادی‌ترین حمایت‌هایی که بزه‌دیده، شایسته بهره‌مندی از آنهاست، آشنا می‌شود. همچنین در گفتار چهارم، دگرگونی و پیشرفت افکار بزه‌دیده‌شناسان با رویکرد بین‌المللی مطرح شده است. 

مولف در بخشی از این کتاب عنوان می‌نویسد: «بزه‌دیده‌شناسی حمایتی بر این اندیشه استوار است که جامعه به طور کلی و نظام عدالت جنایی به طور ویژه باید در همه لایه‌های خود(لایه‌های مشارکتی، تقنینی، قضایی و اجرایی) به حقوق شایسته و نیازهای بزه‌دیده توجه کنند و به ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها و جبران آثار بزه‌دیدگی آنان جامه‌ عمل بپوشانند. بنابراین، بزه‌دیده‌شناسی حمایتی فراتر از یک جبران مادی با تاکید بر حمایت‌های مالی یا اقتصادی، به ترمیم درد و رنج‌های عاطفی برخاسته از جرم و نیز به رسمیت شناختن حقوق مشخصی برای بزه‌دیدگان با هدف احقاق حقوق و جبران واقعی آثار بزه‌دیدگی آنان در چارچوب یک الگوی چندگانه‌ حمایتی، حمایت مالی، عاطفی و حیثیتی، حقوقی، پزشکی و اجتماعی می‌اندیشد»

چاپ دوم کتاب «بزه‌دیده‌شناسی حمایتی» اثر دکتر مهرداد رایجیان در شمارگان 1000 نسخه به زودی از سوی انتشارات دادگستر راهی بازار نشر خواهد شد.