«پیشگیری فنی از وقوع جرم» مکتوب شد

«پیشگیری فنی از وقوع جرم» مکتوب شد

«پیشگیری فنی از وقوع جرم» مکتوب شد

20 خرداد 1390 ساعت 10:00
کتاب «پیشگیری فنی از جرم» به زودی از سوی انتشارات میزان راهی بازار نشر خواهد شد. این اثر با هدف معرفی فناوری اطلاعات و ارتباطات(ict) به دانشجویان رشته حقوق به رشته تحریر درآمده است.
سکینه خانعلی‌پور، مولف کتاب پیشگیری فنی از جرم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به پیشرفت جامعه و حرکت آن به سمت استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات(ict) و همچنین وجود نداشتن اثر مکتوب در این حوزه برای دانشجویان رشته حقوق، به نوشتن این اثر اقدام کردم.

وی ادامه داد: از آنجا که در عصر حاضر انواع پیشگیری‌ از وقوع جرم به ویژه پیشگیری وضعی به سمت پیشگیری فنی در حال حرکت‌اند، باید ابتدا با فناوری ارتباطات و اطلاعات(ict) آشنا شویم و سپس برای به‌روز کردن ابزارهای پیشگیری از وقوع جرم مانند دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های ضد سرقت و دروازه‌های مغناطیسی، از این فناوری‌ها استفاده شود. کتاب «پیشگیری فنی از جرم» ارتباط میان رشته حقوق و رشته ict را بیان و نتایج ارتباط میان این دو رشته تخصصی در پیشگیری از وقوع جرم را ارایه کرده است.

مولف کتاب «پیشگیری فنی از جرم» افزود: این نوشتار از دو فصل اصلی تشکیل شده است و «شناسایی ریسک جرم و فناوری اطلاعات و ارتباطات» و «پاسخ به ریسک بزه و فناوری اطلاعات و ارتباطات» عناوین آنها را تشکیل می‌دهند.

خانعلی‌پور بیان داشت: این اثر بر اساس سیاست جنایی جدیدی به نام «سیاست جنایی ریسک‌‌مدار» نوشته شده است. سیاست جنایی ریسک‌ مدار همان مسیر ریسک‌سنجی و پاسخ به ریسک را مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: در حوزه پیشگیری فنی از وقوع جرم، آثار مکتوب به صورت مقاله به تعداد فراوان به چشم می‌خورند، اما تاکنون به صورت کتاب مدون و جامع در بازار نشر ارایه نشده‌اند. کتاب «پیشگیری فنی از جرم» نخستین اثری محسوب می‌شود که به صورت منسجم و کامل به بیان رابطه میان رشته حقوق و فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته است.

چاپ نخست کتاب «پیشگیری فنی از جرم» اثر سکینه خانعلی‌پور در شمارگان 1000 نسخه، 176 صفحه و بهای 40 هزار ریال به زودی از سوی انتشارات میزان راهی بازار نشر خواهد شد.