«حقوق کودک» به کتابفروشی‌ها آمد

«حقوق کودک» به کتابفروشی‌ها آمد

 «حقوق کودک» به کتابفروشی‌ها آمد

9 شهریور 1390 ساعت 10:00
کتاب «حقوق کودک» منتشر شد. این اثر حقوق کودک را از دیدگاه اسلام، اسناد بین‌المللی و قوانین داخلی کشورها بررسی می‌کند.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کودکی از مراحل بنیادین زندگی هر انسان است. اگر این مرحله به خوبی شناخته و پشت‌سر گذاشته شود، جامعه مملو از افرادی خواهد شد که قابلیت‌های لازم برای زندگی در وضعیتی مطلوب را دارند، اما جهان امروز بیش از هر زمان دیگری برای کودکان ناامن شده است.

همچنان که مولف این کتاب تاکید دارد، کودکان به دلیل آسیب‌پذیری بسیار و نداشتن توانایی کافی برای دفاع از خود، بیش از بزرگسالان با تضییع حقوق و بزه‌دیدگی مواجه می‌شوند. از این رو در نظر گرفتن حقوق ویژه برای کودکان با هدف حمایت از جنبه‌های مختلف زندگی آنها، از حیات و تغذیه گرفته تا آموزش و تربیت، ضرورت فراوانی دارد.

هدف این کتاب، تبیین مبانی عمومی و اختصاص حقوق کودک و روش‌شناسی آن است. بررسی و تحلیل حقوق مدنی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کودک و وضعیت کودکان خاص از دیدگاه اسلام، حقوق داخلی کشورها و اسناد بین‌المللی نیز از دیگر موضوعات این نوشتار به شمار می‌آیند.

نویسنده کتاب پس بررسی مفهوم‌شناسی، پیشینه، مبانی حقوق کودک، حقوق مدنی و حقوق پس از تولد کودک را در فصل‌های مختلف بررسی کرده است.

این کتاب بخش‌های پیوست، نتیجه‌گیری و پیشنهادها را نیز دربر دارد.

نخستین چاپ کتاب «حقوق کودک» به قلم غلامرضا پیوندی با شمارگان 2500 نسخه، 552 صفحه و بهای 85000 ریال از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
نقل از خبرگزاری کتاب ایران