افزایش کنترل زندان‌ها با طراحی نرم‌افزار هوشمند

افزایش کنترل زندان‌ها با طراحی نرم‌افزار هوشمند

افزایش کنترل زندان‌ها با طراحی نرم‌افزار هوشمند
 

محمدعلی زنجیره‌ای  
                                       

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: با طراحی و راه‌اندازی نرم‌افزار هوشمند کنترل داخلی زندان‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زنجیره‌ای با بیان این مطلب افزود: این نرم‌افزار قادر است با توجه به برخی حرکات و واکنش‌ها، زندان‌ها را کنترل کند. همچنین این نرم‌افزار قادر است به عنوان مثال اگر وسیله‌ای در یک مجموعه شلوغ بیش از حد روی زمین بماند و کسی سراغ آن نرود، اعلام خطر کند.

وی ادامه داد: ما بیشتر به دنبال هوشمندسازی کنترل داخلی زندان‌ها هستیم تا اپراتورهای زندان‌ها بتوانند نظارت خود را روی موارد خاص متمرکز کنند.

معاون سازمان زندان‌ها درباره نحوه کار این سیستم اظهار کرد: به عنوان مثال اگر یک زندانی وارد محوطه ممنوعه شد یا اینکه در موقع خاموشی در محل خاصی حاضر شد و به فکر فرار و نزدیک شدن به دیوارهای زندان افتاد، این سیستم به کمک اپراتورها می‌آید و شروع به اعلام خطر می‌کند.

زنجیره‌ای خاطرنشان کرد: تجهیزات اولیه راه‌اندازی این سیستم، دوربین‌های مداربسته است که از مدت‌ها قبل در زندان‌های کشور نصب شده و نیازمندی بعدی مربوط به نرم افزار است که در داخل کشور در حال طراحی است و در مجموع هزینه زیادی برای سازمان زندان‌ها نخواهد داشت.

وی همچنین در جریان بازدید از پروژه‌های زندان مرکزی اصفهان تصریح کرد: انجام این پروژه‌ها نفس دوباره‌ای به زندان خواهد داد.

معاون سازمان زندان‌ها افزود: بازگشایی راهروی اصلی زندان موجب ایجاد تنفس بیشتر، پیشگیری از بیماری و معضلات درون زندان خواهد شد و وجود اندرزگاه‌های فشرده و بحران جمعیت در اندرزگاه‌ها نیازمند این حرکت بزرگ بود که با ترمیم و بازسازی اماکن داخلی آن کمک بزرگی به نگهداری زندانیان خواهد شد.

زنجیره‌ای یادآور شد: محیط کار و تلاش هر کارمندی در هر مجموعه و اداره به طور یقین باید شاد و سرشار از نشاط باشد اما شغل زندان‌بانی به دلیل سختی و تلاش مشقت‌پذیری که در بر گرفته باید محیطی مناسب و در خور شان آنان باشد که امیدواریم بازگشایی کریدور اصلی و ایجاد حمام بهره‌برداری شده کمک مناسبی به روحیه کارکنان در امر پیشگیری از آسیب باشد.

وی همچنین در بازدید از اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی، احداث سوله‌های خوابگاهی با ظرفیت دو هزار نفر را مطلوب دانست و از دست‌اندرکاران و مهندسان مشاور خواست تا پایان سال جاری نسبت به تکمیل و تحویل آن تلاش مضاعفی را به کار گیرند.

معاون سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به احداث سوله‌های دیگر در آینده و توسعه اردوگاه کاردرمانی خواستار احداث سوله ورزشی در این اردوگاه شد.

زنجیره‌ای خاطرنشان کرد: در طول اجرای این پروژه‌ها مددجویان نیز از اشتغال خوبی برخوردار شده‌اند که این حرکت نیز تلاشی در جهت پیشگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.