ایراد ضرب و جرح عمدی اصلی‌ترین بزه ارتکابی استان فارس در طی 10 سال گذشته

ایراد ضرب و جرح عمدی اصلی‌ترین بزه ارتکابی استان فارس در طی 10 سال گذشته

ایراد ضرب و جرح عمدی اصلی‌ترین بزه ارتکابی استان فارس در طی 10 سال گذشته
 

معاون قضایی دادگستری استان فارس خبر داد  
                                       

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی بوده‌ایم، این واقعیت را زیبنده جامعه مذهبی ایران اسلامی با اصالت‌های ریشه‌دار فرهنگی و مذهبی ندانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه فارس، سید عبدالنبی نجیبی در جمع مسئولان محلی شهرستان مرودشت،گفت: کسی که خطا و جرم بزرگی مرتکب می شود باید بازتاب و مجازات آن را ببیند، سیاست محوری دستگاه قضایی بر این امر استوار شده و این یک اقدام پیشگیرانه است.

نجیبی با تشریح وظایف سه گانه دادستان در امر پیشگیری از جرم، مقابله با جرایم و احقاق حقوق عمومی جامعه اضافه کرد: مدعی العموم به نمایندگی از افراد جامعه وکالت دارد که حقوق عمومی جامعه را احیا کند.

وی با بیان اینکه در برابر قانون هیچ تفاوتی بین افراد حقیقی و حقوقی نیست، تاکید کرد: وظیفه مهم و خطیر دادستان در امر احیای حقوقی عمومی نباید در پناه تعارفات و تعاملات به بوته فراموشی سپرده شود.

معاون قضایی دادگستری فارس با اشاره به وظایف دادستان عمومی و انقلاب در امر پیشگیری از وقوع جرم و با اشاره به اینکه ایراد ضرب و جرح عمدی در ده سال اخیر اصلی‌ترین بزه ارتکابی در فارس بوده، دلیل وقوع این بزه را پایین بودن آستانه بردباری مردم دانست و گفت: برای پیشگیری از این بزه باید بازگشت به اصالت فرهنگی و اسلامی را برنامه‌ریزی و داشته‌های فرهنگی و مذهبی را در مردم تقویت کنیم.


براساس این گزارش، دادستان سابق مرودشت با بیان گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در زمان تصدی خود مهمترین اقدامات و محور اصلی برنامه های خود را پیشگیری از وقوع جرم خواند و ضمن برشمردن وظایف قانونی دستگاه های متولی امر پیشگیری تاکید کرد: اگر می خواهیم شهر، استان و کشوری عاری از جرم داشته باشیم همه دستگاه ها و نهادها باید در این مهم ،خطیر و حیاتی همکاری و مساعدت کنند.

قاضی غلامحسین چمن سرا فراهم شدن مقدمات تشکیل کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در آن شهرستان با حضور 25 ارگان، نهاد و سازمان دولتی را مهمترین حرکت دادستانی بیان و اضافه کرد: در اولین گام باید بزه سرقت که عمده ترین بزه شهرستان است مدنظر قرار گیرد.


اصغر دریانشین، دادستان جدید مرودشت نیز کیفیت و سرعت در انجام امور، شفافیت و تمرکز بر امر پیشگیری از وقوع جرم و همچنین ارتباط مستقیم و بی واسطه با شهروندان را از روس برنامه های خود در سمت جدید اعلام کرد